HomePage
E-mail ons
Opsporing Verzocht

Documentaire over Nederlands-Indisch Verdriet

SVJ heeft het van het Ministerie van VWS het heugelijke bericht ontvangen dat de subsidieaanvraag voor de documentaire die gebaseerd is op het boek 'Indisch verdriet' van Herman Bussemaker toegekend is.
De documentaire gaat over de periode van de Bersiap en zal in samenwerking met de bekende filmmaker San Fu Maltha gemaakt worden.
Verwachte uitbreng van de documentaire is eind 2024.

Bersama Magazine is uit

Een voor ieder van ons zeer interessant magazine is net op de markt gekomen: Bersama Magazine. Het eerste magazine over de Tweede Wereldoorlog in de Oost met 132 pagina’s aan interviews, achtergrondverhalen, analyses en columns.
Een goed leesbaar naslagwerk over de geschiedenis die helaas te weinig bekend is in Nederland. Het blad kost 7,45 Euro en is te koop bij o.a. Ako, Bruna, Primera, de betere boekhandels en de grotere Albert Heijnfilialen.
Ook is het magazine te bestellen via www.bersamamagazine.nl.
Een aanrader!

Nieuwe activiteiten Omroep Bersama

Omroep Bersama, die namens de Nederlands-Indische gemeenschap een gooi probeert te doen naar een omroeplicentie binnen de NPO, heeft ons haar nieuwe plannen laten weten. Belangrijk onderdeel hiervan is dat zij veel meer contact met de achterban willen.
Daarom vragen zij aan hun leden per regio zich te melden zodat ze lokaal beter aanwezig kunnen zijn. Dit kan via het mailadres info@omroepbersama.nl.
Ook willen zij vaker aanwezig zijn bij kumpulans door het land. Volgende maand start het online videoplatform dat zij samen met PindahTV lanceren.
Daarop zijn veel korte filmpjes te zien over het erfgoed, de cultuur, geschiedenis en identiteit van de Nederlands-Indische gemeenschap.

De omroep kan uw steun goed gebruiken om per 31 december 2025 aan de benodigde 50.000 leden te komen. Steun Omroep Bersama door lid te worden voor 6 Euro per jaar. Aanmelden kan via https://www.omroepbersama.nl/aanmelden

Boek: ‘Geïnterneerd onder de Japanners’

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een boek geschreven, getiteld ‘Geïnterneerd onder de Japanners’.

Schrijver Gerrit Uhlenbeck
Uitgever Boekscout.nl

Misschien zijn leden onder u die interesse hebben in het lezen van dit boek. Je kunt het boek bestellen en kopen (19,99) bij elke boekhandel of via de computer bij Boekscout.
Het is een eerlijk boek en goed te lezen. Het boek heeft eerst een aanloop. En vervolgens speelt het oorlog verleden af in Ambarawa op Java. Wie ik ben en meer vindt u in de inleiding en achter op het boek.

NIEUW

Omroep Bersama
Steun hen!

Documentaire over Nederlands-Indisch Verdriet
Start 2024!
Indisch Platform 2.0

Het Indisch Platform 2.0 is een overlegcollege van de bij de de Indische Gemeenschap in Nederland aangesloten, autonome belangenverenigingen, organisaties en stichtingen.

klik voor meer informatie

De Indische kwestie uitgelegd

SVJ maakt werk van een rechtvaardige compensatie

Help SVJ zo snel mogelijk te groeien

Breng (nog) een lid aan

Dit is de laatste kans!

Copyright © 2001-2023 Stichting Vervolgingsslachtoffers Jappenkamp (SVJ).
ABN-AMRO: NL97ABNA 0405995903
BIC - ABNANL 2A